جزئیات اختصاص کارت اعتباری ۱ و ۲ میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر-راهبرد معاصر

جزئیات اختصاص کارت اعتباری ۱ و ۲ میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر

با ورود ویروس کرونا به کشور وضعیت کسب و کار و اقتصادی برخی از اقشار جامعه تحت تاثیر قرار گرفته است و بر این اساس امروز ۱۴ فرودین ۹۹ دستعورالعمل اختصاص کارت اعتباری ۱ و ۲ میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر ابلاغ شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 02
کد خبر: ۳۹۴۰۱

به گزارش راهبرد معاصر، انتشار ویروس کرونا در کشور و همچنین سریع منتقل شدن این ویروس باعث شده تا مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در شرایط قرنطینگی باشند و در خانه بمانند و این برای اقشار آسیب پذیر جامعه که روز مزد هستند و یا شرایط اقتصادی آن ها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است شرایط سختی را بوجود آورده است که این مسائل باعث شده تا دولت دستورالعملی مبنی بر اختصاص کارت های اعتباری به اقشار آسیب‌پذیر جامعه را ابلاغ نماید. در ادامه جزئیات اختصاص کارت اعتباری ۱ و ۲ میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر را با هم می خوانیم.

 

جزئیات اختصاص کارت اعتباری ۱ و ۲ میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر

 

 

جزئیات اختصاص کارت اعتباری ۱ و ۲ میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر

 

کارت‌های اعتباری یک و دو میلیون تومانی در طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع کرونا براساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رییس جمهور به اقشار آسیب‌پذیر تعلق می‌گیرد.

 

دستورالعمل اختصاص کارت اعتباری ۱ و ۲ میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر از سوی دولت ابلاغ شد.

 

این کارت‌ها در طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع کرونا براساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رییس جمهور به اقشار آسیب‌پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌های بین‌شهری، دستفروشان و کارگران فصلی تا سقف ۴ میلیون خانوار به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق می‌گیرد.

 

بانک‌های عامل همان بانک واریز کننده یارانه افراد بوده و موظفند ۴۸ ساعت پس از اعلام وزارت کار، به ترتیب اعتبار ۱ میلیون تومانی را در کارت خانوارهای یک نفره و ۲ میلیون تومانی را در کارت خانوار بیش از یک نفره فاقد درآمد ثابت منظور نمایند.

 

بازپرداخت طی ۲۷ ماه که ۳ ماه آن تنفس است صورت می گیرد و ۸ درصد از سود ۱۲ درصدی آن توسط دولت به بانک‌ها پرداخت می شود.

 

مشمولین نیازی به مراجعه به بانک‌ها نداشته و بانکها با اخذ تعهد الکترونیک می توانند اقساط را از یارانه و کمک هزینه معیشتی افراد کسر نمایند.

 

 

جزئیات اختصاص کارت اعتباری ۱ و ۲ میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر

 

نکته: دارابودن چک برگشتی و اقساط معوق بانکی مانع دریافت این تسهیلات نمی شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده